سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند می فرماید : گفتگوی علمی در میان بندگانم دلهای مرده راحیات می بخشد؛ آن گاه که در آن به امر من برسند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
وبلاگ مشاوره ای زیر نظر مشاور علی طاهری

به نام خدا

چرا باید به یک مشاور مراجعه کرد ؟

اگر احساس دو دلی میکنید ، در تصمیم گیری دچار تردید می شوید ، یا می خواهید چیزی را در زندگیتان عوض کنید ، بهتر است با یک مشاور صحبت کنید .مشاورین افراد متخصصی هستند که در کمک کردن به حل مشکلات شخصی ، عاطفی ، تحصیلی مهارت دارند .آن ها همچنین با محیط دانشگاه ، نحوه تحصیل در آن ، واحدهای درسی ، مقررات آموزشی و نظایر آن آشنایی دارند که چه بسا بتواند در مواردی برای شما کمک کننده باشد .

مشاورین چگونه می توانند به ما کمک کننده ؟

نقش یک مشاور این است که به شما کمک کند تا چگونه به حل مسائل خود بپردازید .مشاورین با استفاده از آموزشهایی که دیده اند و تخصصشان به شما کمک میکنند تا نقاط قوت و ضعف خودتان را بهتر بشناسید . آنها میتوانند موقعیت ها را تفکیک کنند و به ما در اتخاذ روش های مناسب کمک نمایند از همه  مهمتر یک مشاور می تواند ما را حمایت و درک کند. .

هنگام مشاوره چه اتفاقی می افتد ؟

وقتی مشاوری را می بینید به سادگی میتوانید در مورد موضوعی که مورد نظرتان است با وی صحبت کنید . مشاور از شما مشتاقانه سئوالاتی میکند تا بتواند به شما  کمک نماید تا همه جوانب مسئله تان را در یابید . اگر شما در صحبت کردن با مشاور دچار مشکل هستید او شما را کمک میکند تا آن دشواری را پشت سر بگذارید ، مشاورین از روشهای متنوعی مانند آرامش بخشی ، ابراز وجود یا حساسیت زدایی تدریجی و تقویت رفتارهای جدید استفاده می کنند .در بعضی مواقع ممکن است حوادث گذشته که هنوز اثرات آن بر شما باقی است مورد بحث قرار گیرد. .

آیا باید مشکل خاصی داشته باشیم ؟

خیر !بعضی اوقات حتی حرف زدن درباره افکار و احساساتی که داریم میتواند برایمان مفید باشد .مشاور بدون هیچ پیش داوری و قضاوت به حرفهای شما گوش میدهند و می توانند به شما کمک کنند تا مسائل و مشکلاتتان را تشخیص داده و بشناسید .

آیا کسی از آنچه ما می گوئیم مطلع خواهد شد ؟

اعتماد و اطمینان یکی از ارکان بسیار مهم در رابطه مشاوره ای است . هر ملاقات شما با مشاور ، محرمانه تلقی می شود و تنها در مواردی که خطر آسیب جسمی به شما یا دیگران وجود داشته باشد مشاور به دلیل قوانین قضائی و حرفه ای ، خود را موظف به گزارش آن میداند .

مشاوره چه مدت به طول خواهد انجامید ؟

این موضوع بستگی به شما و نوع مشکلتان دارد .بعضی اوقات میتوانید بعد از گذشت یک یا چند جلسه مشاوره مشکل تان را بر طرف کنید . اما گاهی ممکن است شما و مشاورتان تصمیم بگیرید مشاوره بیشتر ادامه داشته باشد .

 

تهیه و تنظیم : علی طاهری

مشاور آموزشگاه نمونه دولتی دکتر حسابی



  • کلمات کلیدی :
  • علی طاهری ::: جمعه 87/11/18::: ساعت 10:43 عصر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> آمار وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    بازدید دیروز: 0
    کل بازدید :5923

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    وبلاگ مشاوره ای زیر نظر مشاور علی طاهری

    >>لوگوی دوستان<<




    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<